КЭБ Форум

Форум клуба энтузиастов биотранспорта

  • Вы не зашли.

#1 2015-08-11 10:46:32

Stoyan
Member
Зарегистрирован: 2012-11-26
Сообщений: 779
Профиль

Велопланер

Первое появление на людях - журнал "Модерн механикс" с фотографией и комментарием.

http://ic.pics.livejournal.com/sstoyan/25436415/57494/57494_original.jpg
Low Bike Gives Added Power (Modern Mechanix, Jun, 1937)

Low Bike Gives Added Power
WITH a seat only 19 inches from the ground making it unnecessary for the rider to leave the seat when stopping in traffic, a new type bicycle affords more safety and greater speed as well as being easier to ride. The leg muscles are supplemented by the back muscles when going up hill. The rider sits in the same position as in an automobile, thus reducing discomfort.
Back muscles supplement leg muscles in uphill pulls on this low-seater bicycle, reducing the tired feeling after a long ride. It is not necessary for driver to leave seat when stopping.

Низкий велосипед дает дополнительную мощность
С сиденьем всего 19 дюймов (482,6 мм) от земли, что сключает нужду спешиваться при остановках в пробках, новый тип велосипеда дает больше безопасности и большую скорость, а так же он проще в движении.
Мышцы ног дополняются мышц спины при переходе в гору. Наездник сидит в том же положении, как в автомобиле, таким образом уменьшая дискомфорт.
Вернуться мышцы дополнить мышцы ног в гору тянет на этой низкой местный велосипед, уменьшая чувство усталости после долгой поездки. Это не является необходимым для водителя, чтобы оставить место при остановке.

В серийное производство пошла конструкция с иной рамой.
Производство прекратили скорее всего в 1942 году. Некоторые источники называют даты производства 1940-1941 гг
http://ic.pics.livejournal.com/sstoyan/25436415/63652/63652_original.png

И уже в 1943 нечестивые руки любителей-электрификаторов добрались до изделия...

http://ic.pics.livejournal.com/sstoyan/25436415/64254/64254_original.png
Popular Science august 1943 | AN ELECTRIC BIKE may be made from a bicycle by installing two storage batteries to power an old 12-volt Dodge starter-generator.
With a sprocket ratio of 1 to 3, Walter V. Evans, of Buffalo, N. Y., gets over 50 miles per charge.

Электрический велосипед может быть сделан из велосипеда, посредством установки двух аккумуляторов для питания старого 12-вольтового стартера-генератора Dodge.
При соотношении звездочки от 1 до 3, Уолтер В. Эванс, Буффало, штат Нью-Йорк, получает более 50 миль (80 км) на одном заряде.

Отредактированно Stoyan (2015-08-12 15:19:32)


«Блаженны прыгающие, ибо они допрыгаются!»

Неактивен

 

#2 2015-12-15 04:59:22

Stoyan
Member
Зарегистрирован: 2012-11-26
Сообщений: 779
Профиль

Re: Велопланер

Сей раритет сегодня

Один из немногих сохранившихся доныне образцов "GLIDACYCLE" он же "GLID-A-CYCLE"

Congratulations to the 2015 Classic Bike of the Year Winners: Best Restored: JON MACK - 1940 GLIDACYCLE
http://www.ann-arbor-bicycleshow.com/perch/resources/bestrestored-ck.jpg

Распродажа на ебее которая вызвала ажиотаж 1940-41 Glidacycle Prewar Bicycle Extremely Rare Original Paint Unusual Rocket
Сатья о сабже

Bicycle USA - 1990
The 1937 Glidacycle
by T. A. Gordon.

The 1937 Glidacycle, manufactured in New Orleans, Louisiana, was advertised as the first basic improvement in bicycles in over half a century. The company claimed that the most salient mechanical development of the GLIDACYCLE was the unique patented DUAL DRIVE, "the heart of the machine" — a chain on both sides.

The gear is obtained by pulling with each stroke two 44-inch chains around the 16-tooth drive sprockets. This advances the Glidacycle 17 feet 9 inches per complete stroke — about the same as the average bicycle. The difference is that on the DUAL DRIVE, the radii of the sprockets are the effective crank arms, and since they are always at right angles to the thrust (or chain rods), the rider's pedal effort is transmitted continuously to the drive wheel regardless of the pedal position. Consequently, there is no "dead space." With the old style crank drive, a different torque is obtained for every degree of the throw of the crank. This is what causes trouble starting unless the pedal is cocked injusttheright position.

The DUAL DRIVE is always ready to go, regardless of the position of the pedals. The manufacturer claimed that the DUAL DRIVE was over 91% efficient, compared to an average of 61 % for the bicycle crank.
It was stated that the comparatively short chains and the large drive sprockets suffered less vertical whip and would last twice as long as the chain on an ordinary bicycle, because the power alternates from one side to the other, each chain working only half the time.
The gear shift or "stroke varying mechanism" utilizes the law of the lever instead of complicated gears or "trick jumping chains" (also known as the derailleur). The more forward the shift position, the longer the stroke and the greater the power. The rear position raises the pedal for a shorter stroke which produces greater speed.
The unique Trott Plates allow the chains to pass outside the rear structure of the frame. The rear wheel can be removed by loosening the hub nuts, running the chain off the rear sprockets, and lifting out the wheel.
This makes the chain easy to replace; you don't need to take off the rear wheel! The company claimed this maneuver could be completed by their mechanics in less than ten seconds. The Glidacycle was equipped with a very simple overriding clutch, consisting of four rollers and four springs. This was said to provide a virtually trouble-free brake assembly. The low-slung design of the Glidacycle results in a vehicle which is approximately 10" shorter in height than today's models. Its total length is 80"; its wheel base is 55". (Today's 10-speed is approximately 65" in length.) The low center of gravity and the longer wheel base reduced the tendency to spin when the brakes were applied. The kick stand, fitted with a coil spring, automatically snapped into the up position as the cycle moved forward in taking off.
The Glidacycle places the rider in an auto-like position with legs in front of the drive mechanism. The company stated that, after lengthy study of flexor and extensor muscles, it found that this position offered optimum efficiency and minimum fatigue and that it also eliminated the need for trouser clips.
The seat is oversized, triple padded, and leather covered, and it sports a backrest. The position of the rider of this machine was that of someone engaged not in an athletic pursuit but rather in a comfortable commute. Lavish use of chrome on the Texas steer horn handlebars and mud guards, along with white sidewall balloon tires (24" x 2.125"), made it a vehicle that would stand out in traffic.

The 1937 Glidacycle is from the Schwinn History Center in Chicago, Illinois. T. A. Gordon is the managing editor of Antique/Classic Bicycle News. A current issue of this bicycle collector's newsletter may be obtained by sending two dollars to Antique/Classic Bicycle News, P.O. Box 1049, Ann Arbor,MI48106.

Glide-A-Cycle 1937
PREWAR GLIDACYCLE | POSTED BY: RAT ROD APRIL 4, 2014
Glidacycle Locomotive? Lol
how would i make a dual chain bike?
фотосет 1937 Glidacycle
Glide-a-Cycle USA 1937. Original parts. New Departure front coaster brake


«Блаженны прыгающие, ибо они допрыгаются!»

Неактивен

 

#3 2015-12-15 06:00:39

Stoyan
Member
Зарегистрирован: 2012-11-26
Сообщений: 779
Профиль

Re: Велопланер


«Блаженны прыгающие, ибо они допрыгаются!»

Неактивен

 

#4 2015-12-15 07:00:59

Stoyan
Member
Зарегистрирован: 2012-11-26
Сообщений: 779
Профиль

Re: Велопланер

Изобретатель велопланера/Glidacycle - William E Hendricks.
Несколько его патентов по велосипедам.
Power converting mechanism | Aug 27, 1935
Front wheel drive for bicycles | Jul 6, 1965
Three-wheeled velocipede | Feb 25, 1969
Automatic torque sensor | Mar 28, 1978
Странно что американцы описывая историю "велопланера" его не вспоминают

Современная реинкарнация Glidacycle - Glider Recumbent и фотогалерея
http://www.halebikes.com/pictures/glider/.slide_dscn3771.jpg
Разработка Gary Hale.
Здесь: Graeme Obree's Beastie: The Lure of the Linear Pedal Drive можно глянуть крупное фото автора верхом на своем "глайдере"

http://www.halebikes.com/glider/drive/Glider5a.gif


«Блаженны прыгающие, ибо они допрыгаются!»

Неактивен

 

#5 2015-12-16 03:20:44

Ульяновский Вениамин Вени
Member
Зарегистрирован: 2007-09-08
Сообщений: 2310
Профиль

Re: Велопланер

Stoyan написал:

Современная реинкарнация Glidacycle

Вы не правы, этот "палко-рычажный привод" ничего общего не имеет с  конструкцией У.Хендрикса

http://b0.is.pp.ru/1/1949/8/46105548cnP.jpg.  Фрагмент из http://etracab.ru/kolibry35ili.html

Stoyan написал:

Распродажа на ебее которая вызвала ажиотаж 1940-41 Glidacycle Prewar Bicycle Extremely Rare Original Paint Unusual Rocket...

Думаю ажиотаж вызван   тем, что американцы умеют ценить  свое прошлое, пусть это будут  и курьёзы велотехники.

Реклама-же подобных "палко- рычажных приводов"  велосипедов сродни шарлатанству. Я о этом уже не раз писал на форуме, не хочу повторяться.

Те, кто их купили и  пользовали не смогли сознаться, что выбросили деньги на ветер , в отличие от нашего степпероходца-неудачника Д.Сальникова (он-то за его откровенные описания результатов собственного головотяпства и мучений  достоин уважения!), или им просто не с чем было сравнивать эффективность сего технического решения

Отредактированно Ульяновский Вениамин Вени (2015-12-16 03:22:09)

Неактивен

 

#6 2015-12-20 04:45:56

Stoyan
Member
Зарегистрирован: 2012-11-26
Сообщений: 779
Профиль

Re: Велопланер

а эта имеет?  OTEC SDV
http://www.onomichi.ne.jp/cycle/mycycle/aias/sdv/DSC_7496.JPG


«Блаженны прыгающие, ибо они допрыгаются!»

Неактивен

 

Board footer

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Модифицирован PunBB.ru

[ Generated in 0.016 seconds, 6 queries executed ]