КЭБ Форум

Форум клуба энтузиастов биотранспорта

  • Вы не зашли.

#1 2016-04-12 07:01:09

Stoyan
Member
Зарегистрирован: 2012-11-26
Сообщений: 779
Профиль

Cyclomobile & Cyclemobile

Первые веломобили США, так выглядел CYCLEMOBILE реклама которого прошла в 1912 году по журналам...

В 1913 руководство по самостоятельной постройке иного подобного "сyclemobile", но трехколесного аппарата опубликовали в попмеханике, см в статье веломобиль на вики.
http://ic.pics.livejournal.com/sstoyan/25436415/76997/76997_original.jpg

The CYCLEMOBILE is a newly perfected machine not on the market for sale on account of our large exclusive contract with the inventors.
It is built like a real Motor Car with two speeds, forward and reverse, besides a neutral coaster speed.
The Body and Hood are Pressed Steel and second growth ash, supported on a Chassis frame of Rolled Steel angle iron, capable of carrying the weight of five full grown men.
The Axles are also of Steel and Wheels Rubber Tired. The front wheels pivot on regulation Motor Car steering knuckles, eliminating all danger of upsetting on curves.
We simply cannot give you one-hundredth part of the real Specifications in this limited space, but send in the coupon and we will TELL IT ALL.
MOTOR CAR PUBLISHING CO.. KANSAS CITY, MO.
Dear Sirs: Kindly mail me full details and Specifications of your CYCLEMOBILE offering, and oblige.
Sincerely yours,
Name . Addres

Реклама обещала массу всего, две скорости и задний ход, небывалую прочность - на фото демонстрация - он выдерживает пятерых. Но что то не зажгло...

Экземпляр 1922 года с похожим названием.
Cyclomobile это микроавтомобиль без двигателя.
Новейший "cyclomobile," спроектированный и построенный Д. Е. Принсом, Уилмингтон, штат Делавар, приводится в движение с помощью педалей, но в других отношениях это крошечный автомобиль со стандартным рулевым колесом, ветровым стеклом и фарой.
Приводной механизм был взят от старого велосипеда. Кузов сконструирован из оцинкованной стали, № 24 толщины, и составляет в длину девять футов трех дюймов(2819,4мм) и 31 дюйм (787,4мм) в высоту. Использованы обычные велосипедные колеса, есть пружинная подвеска.

http://ic.pics.livejournal.com/sstoyan/25436415/77164/77164_original.jpg
Popular Science - Sep 1922
Cyclomobile Is Midget Auto, All but the Engine
A NOVEL "cyclomobile," designed and built by E. D. Prince, of Wilmington, Del., is propelled by pedals, but in other respects it is a tiny automobile with regular steering wheel, windshield and lamps. The driving mechanism was taken from an old bicycle. The body was constructed of galvanized iron, No. 24 gage, and is nine feet three inches long by 31 inches high. Regular bicycle wheels were used, but to obtain better spring suspension the rear axle works through auto ball-bearing housings mounted in square blocks of cast iron. hese are bolted endwise to the ends of two single sheave auto springs attached to the frame by a knee plate 21 inches forward of the rear axle. The result is a semi-cantilever spring suspension.


«Блаженны прыгающие, ибо они допрыгаются!»

Неактивен

 

Board footer

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Модифицирован PunBB.ru

[ Generated in 0.013 seconds, 8 queries executed ]